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Personal Branding

Marlene Dietrich, Helmut Schmidt, Oprah Winfrey or the Obamas – at first glance these people seem to have nothing in common. But on closer inspection they do. They have all built an extraordinary personal brand; with the potential to outlast time. While most people still think of “brand” as a company and its image, individuals can and should also be behind a convincing brand.

Studies have proven that people prefer to support companies when they can identify with their managers. Sharing one’s own values, ideas and convictions as CEO or head of a company is therefore the way to the heart of the audience. Strong personal brands also increase the credibility and expert status of both the specialist and the company behind him. They are thus the basis for a loyal target group. As an agency for PR and brand storytelling, we focus on brand building by telling stories. Whether in traditional media, on LinkedIn or the company’s own blog: We accompany you from the first step to your (almost) immortal personal brand.

Der Wandel vom Klischee zum Vorbild
Edeka: Fahnen unter blauem Himmel Storytelling (stock.adobe)
vc gitem image - Personal Branding
Fashion Storytelling: Warum Mode und Geschichten so gut zusammen passen wie in einem modischen Coffee Table Book symbolisiert.
Disney*Pixar Studios
Storytelling in der internen Kommunikation

In einem ersten Workshop greifen wir auf Storytelling-Prinzipien zurück und finden zusammen heraus, was die Eckpfeiler eurer persönlichen Marke sind. Welche Stationen habt ihr auf eurer Heldenreise schon gemacht? Welche Werte vertretet ihr jeden Tag, ob in der Arbeit oder im Privatleben? Weil wir nach außen hin ein möglichst authentisches Bild von euch zeichnen wollen, möchten wir euch so gut wie möglich kennenlernen. Um eine treffgenaue Personal-Branding-Strategie aufsetzen zu können, rücken wir als nächstes eure Zielgruppe in den Fokus. Wen wollt ihr erreichen? Welche Bedürfnisse hat euer Publikum? Was könnt ihr als MentorIn eurer Zielgruppe bieten? Mit diesen Erkenntnissen machen wir unser Markenbildungskonzept rund, so dass wir dann mit euch im Personal Branding durchstarten können.