Image
Top
Navigation

The Brand Storytelling Blog

We love to tell new stories. Here, we share our insights into the topics storytelling, PR, content marketing, employer branding, and leadership.

Financial Storytelling: The Changing Role of the CFO

Financial figures provide the common thread for a narrative that engages shareholders and internal stakeholders alike. This is precisely one of the new tasks of a CFO: financial storytelling.Read More

Kampagnen-Check: #whatsyourname von Starbucks

In der aktuellen Kampagne setzt sich Starbucks für die Transgender-Community ein und erzählt die Geschichte eines Jungen und seiner neuen Identität. Read More

Haribo wird 100! Die Heldenreise der Goldbären

HARIBO wird 100! Zum Jubiläum erzählen wir die spannende Heldengeschichte.Read More

Storytelling in der Forschung: Gefühl trifft auf Wissenschaft

Storytelling in der Wissenschaft basiert auf einem einfachen Prinzip: Forschungsprojekte werden in Geschichten gepackt, die den Leser persönlich berühren.Read More

Message to the people – This is what great CEO letters look like

What makes CEO letters successful? When do employees and other interest groups feel they are being picked up? Which messages motivate and inspire the team?Read More

Kampagnen-Check: Mercedes – For the miles that make you stronger

Mercedes erzählt in seiner Kampagne „In the long run“ die Geschichte einer ehrgeizigen Sportlerin und ihre manchmal schwierige Beziehung zu ihrer Tochter.Read More

Kampagnen-Check: Die Hochzeit von Siri und Alexa

Es ist Pride Month! Der Kampagnen-Check steht deshalb im Zeichen des Regenbogens: die beiden Sprachassistentinnen Siri und Alexa feierten ihren Eheschluss. Mit der inszenierten KI-Heirat machte die Stadt Wien darauf aufmerksam, dass zwar smarte Geräte, aber immer noch nicht alle Menschen heiraten dürfen. Wie die Aktion dabei abschneidet, nehmen wir nun unter die Lupe.Read More

Creating an emotional tie with the Limbic® Map

Rational shopping? Wrong! The human brain acts associatively, interpretively and selectively. The Limbic® Map provides a model to explain consumer behavior. Read More

Automatic success? Robots as heroes in brand storytelling

Artificial Intelligence has not only arrived in everyday life. You also meet more and more robots as heroes in Brand Storytelling.Read More

Kampagnen-Check: Willkommen zur Tütenschau!

Im letzten Sommer angesagt, nun durchgezogen: ALDI Nord sagt “Ciao” zur Tüte. In ihrer Tütenschau verabschieden sie sich nun zum Kultobjekt. Read More

Slow Storytelling: Content Manufactory Instead of Assembly Lines

Slow Storytelling: In this fast-paced content environment, companies should put more energy and attentiveness into real substance.Read More

Kampagnen-Check: KLM – Wir sind eine Airline

Mit ihrer neuen Kampagne boostet KLM auf selbstironische Weise ihr Marken-Image. Als Restaurant, Geldautomat und Radiosender holt sie unwissende Kunden ab.Read More

Transmedia Storytelling – Campaigns inspired by Hollywood

Transmedia Storytelling enables customers to play an active role in campaigns. As protagonists, it’s up to them to give the story a happy ending.Read More

Corporate Campfires: Team Building Through Storytelling

A campfire is the key meeting point of people to tell their stories. Corporate Campfires are a special form of team building.Read More